Garanciális ügyintézés
Kedves Vásárlónk,
Garanciális bejelentést az alábbi elérhetőségeken tehet:
- Ezen az oldalon lentebb található űrlap kitöltésével és beküldésével.
- Telefonon a +36202764023 számon, munkanapokon 8:00 - 16:00 óra között.
- Postai úton a levelet erre a címre küldje: Netmatrac Kft., 7630 Pécs, Álmos utca 3.
- Elektronikus levélben az info@netmatrac.hu címre küldheti el bejelentését.
A garanciális ügyintézéshez az alábbi adatokra, dokumentumokra lesz szükségünk:
- Név
- Cím
- E-mail cím.
- Telefonszám.
- A termék megnevezése és mérete.
- A vásárlás dátuma.
- Fotók, melyek a termék meghibásodását szemléltetik.
A bejelentést követően jegyzőkönyvet állítunk ki, melyet elektronikus vagy postai címre küldünk meg.
A jótállás időtartama:
- 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év
- 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év
- 250 000 forint eladási ár felett három év.
A megkapott fotók alapján megvizsgáljuk a meghibásodás mértékét, szükség esetén egyeztetünk a gyártóval. Ha nem tud fotókat készíteni és küldeni, helyszíni jegyzőkönyvben rögzítjük a termék használatának körülményeit és a meghibásodás mértékét. A garanciális igény elbírálásáról írásban értesítjük. Jogos garanciális igény esetén kicseréljük a matracot, minőségi csere értékegyeztetéssel lehetséges. A törvényben meghatározott garanciális időn túl a gyártói plusz garancia feltételei érvényesek. Ekkor csere esetén az időarányos feltételeivel tudjuk kicserélni a matracot, melyet a Jótállási Jegy utolsó oldalán talál.
A garanciális jogokról az Európai Fogyasztói Központ oldalán is olvashat.
FELTÉTELEK A JÓTÁLLÁS HASZNÁLATÁRA:
A jótállás csak az ügyfél által bemutatott pénztári nyugtával/számIával és garancialevéllel érvényes, amellyel bebizonyítható a termék megvásárlása az adott forgalmazótól. A garancia a termék átadásának napjával lép érvénybe.
A kár helyreállítására való költségeket a gyártó viseli abban az esetben, ha a reklamáció jogos, a magyar Fogyasztóvédelmi Törvény vagy a kereskedelmi garancia rendelkezéseinek megfelelően, ha utóbbi nagyobb jogokat nyújt a törvényhez képest. A jótállás időtartama nem haladhatja meg a garancialevélben feltüntetett időtartamot. A jótállási időszak elteltével a fizetett javítás lehetősége áll rendelkezésre. Garancia csak a termék rendeltetés szerinti helyes használata és a jelen jótállási jegyben leírt, a matrac / fedőmatrac, ágykeret / kicsomagolására, használatára és kezelésére való utasítások betartása esetén nyújtható.
Ha az eladó nem tudja megjavítani a terméket az ügyfél lakcímén, akkor ő köteles elszállítani javításra a terméket.
A kár helyreállításának költségeit a fogyasztó viseli abban az esetben, ha az áru nem garanciális a magyar Fogyasztóvédelmi Törvény rendelkezéseinek, valamint a kereskedelmi jótállás záradékainak megfelelően.
A gyártó által nem feljogosított szervizben végzett javítások költségeit az ügyfél viseli, még a jótállási időszakban is.
A forgalmazó fenntartja azt a jogot, hogy eldöntse a termék cserére jogosult-e vagy javítható-e.
Abban az esetben, ha a matrac a forgalmazónak javításra vagy cserére történő átadása nélkülözhetetlen, akkor a matracot /fedőmatracot, ágykeretet/ gondosan be kell csomagolni, helyesen tárolni jó egészségügyi-higiénikus állapotban, hogy elkerülje a termék további károsodását. A jó állapot megőrzése az ügyfél kötelessége. Ha nem tartja be ezeket a kötelességeket, a garancia nem lesz érvényesíthető. Abban az esetben, ha már nincs gyártásban hasonló alapanyag vagy a termék, a forgalmazó fenntartja a jogot, hogy saját belátása szerint más hasonló anyagot használjon vagy az adott modellt jellemzőkben és árban a legközelebb álló modellre cserélje.
A Forgalmazó nem vállalja a matrac /fedőmatrac, ágykeret/ felszerelési/leszerelési költségeit és a címen az ajtóig történő szállítás költségeit az elszállítás során. A szállítás a címig történik /az emeletre szállítás az ügyfél kötelessége/.
A garancia feltételei csak az otthoni használatra érvényesek és nem alkalmazhatók szállodákra, menedékházakra, vendégházakra és közintézményekre. A termék megvásárlásánál és használatánál a fenti intézményekben a Magyarországon hatályos, érték sávos garancia érvényes, azonban a hosszabbított kereskedelmi garancia nem.
Nem vonatkozik Jótállás és Szavatosság az alábbi esetekben:
- Ha a terméken bárki átalakítást, vagy javítást végzett.
- Ha a matracokat kemikáliával tisztítják.
- Ha a matracot porszívózzák, mert a vákuumhatás tönkreteheti a hab térszerkezetét és idő előtti tönkremenetelét okozhatja.
- A természetes elhasználódásból eredő elváltozás .(bolyhosodás,nyúlás, hullámosodás,oldalkitüremkedés,színeződés stb.) nem garanciális esemény.
- Ha a matracot tisztításkor erősen dörzsölik.
- Ha a matrac alatti ágyrácsok közötti távolság nagyobb mint 6 cm. (táskarugós matracoknál 4cm)
- Ha a matrac alatt, szivacs, vagy nem merev és sík alátámasztás van.
- Ha a Konfor típusú rugós matrac alatt rugós ágyrács van.
- Nem rendeltetésszerű használat, /ugrálás, ülő használat tornázás.stb../
- Ha a hibára való tekintettel engedményesen vásárolták a terméket.
- Ha a matracra folyadék ömlik, illetve a termék szennyezett, vagy higiéniai szempontból kifogásolható.
- Ha a matracot behajlítják.
- Ha a matrac címkéjét leveszik.
- Ha a matracot nem ágyban használják, (pl padlón, heverőn)
- Amennyiben nem a használati útmutató szerint használták.
- A matracot úgy helyezték el, hogy nem közelíthető meg a helyiségben minden berendezési tárgy, ki és bejárat, csak a matrac nem rendeltetésszerű használatával. PL: átjárás, állás rajta.
Nem garanciális elemek:
- A matrac törzsének besüppedése 3 cm-nél kisebb, a fedőmatrac magjának besüppedése 1 cm-nél kisebb.
- A matrac rongálódása a nem megfelelő ágykeret használata következtében történt.
- Komfort érzet, a matrac puhaságának vagy keménységének természetes változása, nem a megfelelő komfortú matrac választása.
- Foltok, bepiszkolódás vagy égésnyomok miatt.
- A textíliák és a damaszt feldörzsölődése.
- A matrac fogantyúk, a törzs levegőztető nyílásai.
- A termék elpenészedése párás helyiségben, vagy ahol nedvességet kibocsátó készüléket használnak. A penész megjelenése három hónappal a termék megvásárlása után.
- Az ügyfél hibája miatti hibás méretű vagy modellű matrac /fedőmatrac, ágykeret/ kicsomagolás után nem cserélhető ki.
- A fogyasztó fizikai, és egészségi állapotával kapcsolatosan eredő elváltozásokért, melyek túlhasználódás eredményeként következnek be, nem vállaljuk a felelősséget.
- A besüppedés foka és a visszaállási időben bekövetkezett természetes változás, a hosszan tartó használat eredményeként, ha a változás nem hat a matrac /fedőmatrac, ágykeret/ minőségére és funkcionalitására.
- A garancialevélben leírt matrac /fedőmatrac, ágykeret/ használatára és karbantartására vonatkozó utasítások nem betartása.
- A garancia nem érvényes az esetben, ha a termék nincs tökéletes higiénikus állapotban vagy fizikai rendellenességei vannak, amelyek a termék szabálytalan használatának a következményei, a karbantartási/ használati utasítások be nem tartása következtében.
- Amikor vásárláskor nincsenek figyelembe véve speciális igények (Egészségügyi problémák, extra terhelhetőség, súlyhatár)
- Amikor a Vevő nem együttműködő a garanciális ügyintézéskor.
- Amikor az ügyfél nem mutatja be a számla másolatát, a garancialevelet és az eladás dátumán kapott pénztári nyugtát.
- Abban az esetben, ha a matracot /fedőmatrac/ nem védték matracvédővel, lepedővel, vagy takaróval a károsodás vagy szennyeződés megelőzésének érdekében.
- Ha a terméket nem védték, az eladó visszautasíthatja az ügyfél cserére vagy javításra vonatkozó kérését.
A joggal felmerült igény esetén a termék javításra kerül, illetve a szerviz döntése esetén kicseréljük. Amennyiben a vevő értékesebb matracot választ, a vásárláskori bruttó eladási érték és az értékesebb matrac bruttó eladási értéke közötti különbözetet a vevő kiegyenlíti. Ha modellváltás miatt ugyanazt a modellt nem tudunk biztosítani, azonos kategóriájú termékre cseréljük.
A törvény által előírt garanciális időn (100.000 forintos értékhatárig egy év, 100.000 - 250.000 forintig 2 év, 250.000 forint érték felett 3 év) túl a forgalmazó a saját hatáskörében dönt, felülbírálati szerv nélkül.
A nem jogos garanciális igény esetén a kiszállási díjat a kérelmező fizeti. A garanciális szolgáltatások a fent leírtak szerinti garanciális időben díjmentesek. A garanciális csere vagy javítás után a garancia idő nem kezdődik ismét előröl.
A termék megvásárlásánál és használatánál a Magyarországon hatályos, érték sávos garancia érvényes, azonban a hosszabbított szavatosság nem.
A szavatosság időtartama alatt lép érvénybe az időarányos szavatosság, ami a szavatossági idővel és a vásárlás óta eltelt használati idővel arányosan lehet kiszámolni a következő módon:
J=(M/T)X(T-Th) (egy hónapra érvényes összeg szorozva a fel nem használt hónapok számával)
J: az időarányos jótállási összeg mértéke
M: az áru vásárláskori értéke
T: a jótállási és szavatossági idő hónapokban kifejezve
Th: a használat ideje a vásárlás óta hónapokban
Fogalmi elemek:
1. Gyártó: A terméknek az Európai Gazdasági Térségben letelepedett üzletszerű előállítója, termelője, helyreállítója vagy felújítója, illetve aki a terméken elhelyezett nevével, védjegyével vagy egyéb megkülönböztető jelzés alkalmazásával önmagát a termék gyártójaként tünteti fel; vagy a gyártónak az Európai Gazdasági Térségben letelepedett meghatalmazott képviselője, ha maga a gyártó nem az Európai Gazdasági Térségben letelepedett; ilyen képviselő hiányában az importáló.
2. Forgalmazó: Az a vállalkozás, amely a terméket közvetlenül a fogyasztó részére forgalmazza.