Ha igazán matrac szakértőktől szeretnél tanácsokat a matracok, vagy fedőmatrac jellemzőiről, kíváncsi vagy a matracvédő helyes használatára, esetleg szivacs matrac vásárlásán gondolkodsz, akkor webáruházunk király helyet biztosít számodra a vásárláshoz.

Keményebb komfortú matrac kell?

Ez a kis cikk be fogja mutatni hogyan is varázsolhatod a matracodat keményebbé. Van amikor csak egy új ágy vagy matrac vásárlása segíthet de van amikor az itt leírt tippek és trükkök is sokat tudnak segíteni.

Miért lehet szükségünk egy keményebb matracra?

Sok oka van ennek. Lehet, hogy az interneten megrendelt matrac puhább, mint amire számítottál. Az is előfordulhat, hogy meglévő matracod vesztett az eredeti keménységéből, mivel idővel minden matrac egyre puhább lesz.

Fontos tudni, hogy a matrac keménysége a rajta fekvő súlyától és alvási helyzetétől függ elsősorban. Egy könnyebb ember nem süllyed annyira bele egy matracba így nekik egy nehezebb emberhez képest a sokkal puhább felület is kemény érzésű lehet. Ellenkező esetben viszont minél nagyobb súllyal nehezedsz az ágyra annál mélyebbre süllyedsz. Aki nehezebb, akár olyan nyomást gyakorolhat a matracra, hogy a legfelső puha rétegen „szinte” átfekszik és a súlya a felső kényelmi hab alatti magra vagy esetleg a rugókra nehezedik csak. Ettől még lehet kényelmes a matrac de az egészséget megőrző tulajdonságai nem tudnak maximálisan érvényesülni.

Az alvási szokásaid is fontosak, mikor a matrac keménységéről döntünk. Az oldalodon fekszel, inkább puhább matracra van szükséged. Ha esetleg  túl kemény matracot választasz, akkor az sokszor eredményezheti azt, hogy elnyomódnak az ereid és elzsibbadnak a végtagjaid, mert nem jut hozzájuk elég vér. Ez egy intő jel jel arra, hogy ujjra kell gondolnod a matracválasztási szisztémádat, akár új matracra is szükséged lehet, ha nem múlnak a tünetek. Ha háton és hason alvónak számítasz, leginkább keményebb matracra van szükséged, hogy jobb alátámasztást nyújtson a hátadnak és a gerincnedek, míg ha speciális hát, derék, illetve gerinc problémád van, jobban teszed ha orvosi javaslatra vesznel matracot, kimondottam ortopéd fajtát de ezekkel a tulajdonságokkal ma már a közepes árfekvésű matracok is rendelkeznek.

Most pedig pár trükk, amivel keményebbé tehetjük a matracainkat.

Először is nem mindig egyszerű eldönteni, hogy a matrac a hibás vagy az ágy, ami az alátámasztást biztosítja. Ilyenkor azt szoktuk javasolni, hogy tedd a matracot a földre és próbáld ki egy pár napig úgy. Ha kiderül, hogy az ágy a nem megfelelő, akkor érdemes megnézned, hogy az ágyrács elég sűrű e, lécei elég stabilan tudják e tartani a matracot. Zsákrugós matracoknál ajánlott hogy a lécek közötti távolság ne legyen több néhány centinél, hogy minden kis rugó megkapja a megfelelő alátámasztást.

A merev léces ágyrács keményebb komfort érzetet biztosít, míg a rugós puhábbat de elérhetőek ma már olyan ágyrácsok is, amelyek keménysége állítható, derék részen változtatni tudjuk az alátámasztás erősségét.

Ha a matrac felülete már nem egyenletes, érdemes felület javító réteggel próbálkoznod, melyek közül a legnépszerűbb a Memory Topper. Ez nem csak a test körvonalait képes tökéletesen lekövetni de a matrac felületi hibáira is hasonlóan reagál. Ha nem szeretnéd, hogy a matrac komfortja puhább legyen, a matrac besüppedéséhez kell figyelembe venned a Topper vastagságának kiválasztásakor. Ez gazdaságos megoldás lehet egy új matrac vásárlása helyett, sőt akár teljesen újjá varázsolhatja a meglévő matracunkat.

Nem csak kényelmi, higiéniai szempontból fontos a matrac habjának megóvása a nedvességtől. Ha esetleg nagyon nyirkos a szoba ahol alszol, mert vízpart mellett laksz vagy mert párologtatót használsz, akkor óhatatlanul is nedvesség kerülhet a matrac belsejébe, ami meg is puhíthatja és károsíthatja a matracot, ideális életteret teremtve a penésznek, élősködőknek, baktériumoknak. Érdemes a matracot néha kitenned a napra és kicsit ott hagyni, hogy elpárologjon belőle a nedvesség. Az erős napsugárzás természetesen kerülendő, többet árthat mint használhat a matrac alapanyagainak.

Legutóbbi bejegyzés