Ha igazán matrac szakértőktől szeretnél tanácsokat a matracok, vagy fedőmatrac jellemzőiről, kíváncsi vagy a matracvédő helyes használatára, esetleg szivacs matrac vásárlásán gondolkodsz, akkor webáruházunk király helyet biztosít számodra a vásárláshoz.

Hogyan is befolyásolják a matracok az alvásod és az egészséged?

Te sem futnál maratont vagy másznál hegyet a megfelelő felszerelés nélkül. Ám mégis sokan annak ellenére hogy életünk közel egyharmadát az ágyban töltik nem fordítanak elég  pénzt és energiát a hálószobára és a matracukra. 

Nem mint ha nem ismernéd fel a kényelmes matracra való igényünket, hisz nemrég egy kutatás kimutatta, hogy a megkérdezettek  92%-a tisztában volt vele hogy egy kényelmes matrac nagyon is fontos, hogy igazán jól tudjunk aludni. 

Használhatod kifogásként, hogy „mert nincs elég pénzem  igazán jó matracot venni, ezért beérem egy   gyengébbel is.” De mikor belegondolunk, hogy a minőségi alvás  segíthet a súlyvesztésben,  javítja a memóriánkat és egyáltalán a közérzetünket,   tehát hozzájárul egy hosszabb és boldogabb élethez, hogy csak egy párat említsünk, akkor lehet erre egyáltalán  árcímkét tenni? 

De azt  is illik tudni mit is okozhat a nem megfelelő vagy túl öreg matrac: nyak, hát és derékfájdalmat, rossz közérzetet, csak hogy  egy párat említsünk.    

A megfelelő matrac segíthet a stressz levezetésében

Egy vizsgálat során 59 egészséges férfi és nő,  miután 28 napot aludt az otthoni „ régi matracukon”, majd 28 napot a nekik megfelelő keménységű és minőségű matracon. A kérdés lényege a mentális állapotuk  volt és arról számoltak be  sokkal kevesebbet aggódtak napközben, nem volt esténként annyi nyugtalan gondolatuk és nem szorongtak annyit  a problémáikon mint amikor a nem megfelelő matracon aludtak. Tehát  segít a stressz levezetésében is egy jó matrac, azzal hogy  kényelmes és megfelelő  helyet  biztosítasz esténként a  fekvésre és az alvásra, ezzel hagyja  az agyunkat pihenni, nem tart ébren a kényelmetlen és  fájdalmas testtartás miatt. Mint tudod: ha nem tudsz aludni és alapból kényelmetlen és  nem ideális egy helyzet az életedben akkor sajnos sokszor hajlamosak vagy Te is   a gondjaidon  és megoldásra váró problémáidról gondolkodni, mi magában nem egy rossz  dolog hiszen meg kell oldanod a problémáidat. De több mint biztos, hogy ezt nem lefekvés után, egy kényelmetlen esetlegesen fájdalmas  testhelyzetben kellene tenned. Egy nyugodt, stressz mentes állapot sokat segít abban, hogy ténylegesen a probléma megoldására tudj  összpontosítani. 

A poratkák

 Rajtunk kívül  a poratkák is otthonosan érzik magukat az ágyunkban. Ezek az állatkák szinte mikroszkopikus  élőlények, akik a mi elhalt, „ledobott” hám rétegünkkel táplálkoznak. Azt el kell fogadnod, hogy nem  tudsz tőlük teljesen  megszabadulni.  Annak aki nem allergiás rájuk, nem is jelent gondot,  ha el tudja fogadni a tényt, hogy ők ott élnek.  De azoknak akik allergiások ezekre az élőlényekre, rettenetesen megnehezíthetik az életüket.  Még ha meg nem is tudsz szabadulni tőlük teljesen, sokat segíthetsz magadon egy Anti-allergén  matraccal vagy fedőréteggel, az ágynemű  gyakoribb mosásával és ha van időd és energiád, vasalásával. Ezek a kis praktikák  nagyon sokat segíthetnek a tüneteink csökkentésében. 




Munka

A hálószoba és az ágy használata a munkára  nem túl jó ötlet, mivel ezzel arra tanítjod az agyad, hogy amikor  a hálóban vagy az ágyon fekszel akkor ezt a megszokott  munkát várja el,ezzel is ébren tartva Téged.  Ha már esetleg elkövetted ezt a hibát, akkor is   meg tudod tanítani az agyadnak az ellenkezőjét. Így ha teheted  a hálószobát és a tudalatid   „csak” alvásra és párkapcsolati dolgokra használd. Ha meg tudod tenni, hogy egy másik szobában dolgozz, akkor szépen lassan el fogja felejteni   az agyad, hogy neked az ágyban is dolgoznod kellene.  Fontos még  az hogy  akárhol is dolgozol, a kék fény amit sok-sok számítógép, telefon és tv kiad magából mikor a kijelzőt nézzük, ébren tartja az agyat. Erre már sok megoldás van. A legtöbb készüléken van  egy úgynevezett éjszakai fény funkció ami adott időpontól minden nap átvált egy sokkal melegebb színre ami megnyugtatja az agyunkat és hagyja pihenni.  

Legutóbbi bejegyzés