Ha igazán matrac szakértőktől szeretnél tanácsokat a matracok, vagy fedőmatrac jellemzőiről, kíváncsi vagy a matracvédő helyes használatára, esetleg szivacs matrac vásárlásán gondolkodsz, akkor webáruházunk király helyet biztosít számodra a vásárláshoz.

6 filléres trükk, hogy jobban aludj kevesebbért

Nehezen tudsz esténként kikapcsolni hogy el tudj aludni, vagy egyszerűen nem „minőségi” az alvásod? Összeszedtünk egy pár olcsó megoldást, amivel nagyban segíthetsz ezeken a dolgokon.

1. Vörös színű fényforrás felszerelése

 A telefonok, tabletek és egyéb eszközök által kibocsájtott hideg (kékes) fény   ébren tartja az agyat.  Tudtad hogy ezen nagyban segíthetsz egy más színű fénnyel ? Pedig igen, egy melegebb színű fénnyel (mint például a vörös, sárga vagy a meleg fehér) az agynak a melatonin termelésért felelős részét lehet stimulálni. Továbbá hasznos tipp még, hogy ma már szinte minden mobil készüléknek van éjszakai fény  funkciója, ami akár  időzítve is automatikusan bekapcsolható.  Ha  ezt  lefekvés előtt  30 perccel megteszed, sokat javulhat az alvásod minősége.

2. Hordj szem maszkot 

Egy  kutatás szerint a fény eltakarása a szem elől akár rögtön is segíthet, hogy jobbat aludj. Ezek a kiegészítők szinte semmibe nem kerülnek és jelentős  változást hozhatnak az alvás minőségében, ha  nem zavar minket a viselésük.


 3.33. Használj meditációs alkalmazást 



A meditáció az egyik leggyorsabb megoldás az elalvási nehézségekkel küzdőknek. Napi 20 perc meditáció  nagyon jó hatással van az álmatlanságra és   nagyon sok esetben biztosítja, hogy esténként nyugodt lélekkel tudj lefeküdni. Próbálj ki egy   meditációt segítő alkalmazást az okostelefonodon,  hogy eltereld figyelmed a napi mókuskerék gondjairól. Ezek sokszor ingyenesek  vagy  szinte semmiért megvásárolhatóak, továbbá ne feledd, hogy  ha máshoz nincs hozzáférésed, akkor mindig ott van a YouTube ahol nagyon sok ilyen gyakorlat van teljesen ingyen.

4.4.4. Olvass igazi könyvet 

Egy jó  könyv  olvasása szintén elvonja a figyelmedet a napi problémákról és egyben  a fent említett kék fény problémát is megoldja ( okostelefon vagy e-könyvolvasó). A legjobb és legolcsóbb megoldás ha rendel vagy akár használtan vesz  egy olyan könyvet ami a kedvenc stílusodban íródott és  esténként  kikapcsolsz egy kicsit azzal, hogy lefekvés előtt elkalandozol a könyv lapjain.

5. Levendula illatú gyertya 

Kutatások bebizonyították, hogy a levendula illat belélegzése elalvás előtt  javíthat az alvás minőségén, körülbelül két hét alatt, sőt sokkal frissebben is ébredhetsz reggelente. Vásárolj a megfelelő boltban egy levendulás aromaterápiás gyertyát és gyújtsd meg lefekvéskor a gyertyán megjelölt ideig és instrukciók szerint . Soha ne felejtsd el elfújni mielőtt elaludnál.

6. Tegyél fel sötétítő függönyt

Ezek a függönyök nagyban befolyásolhatják az elalvás és ébredés idejét. Ez főleg azoknak lehet hatásos akik nem a „normális” 8 órás munkaidőben dolgoznak, hanem valami teljesen más beosztásban. Ennek az oka az, hogy még ha alszol is, a tested a napfény hatására olyan hormonokat kezd el termelni, amik  miatt a legrosszabb esetben felébredsz vagy  kizökkensz a mély alvás állapotából így fáradtan ébredhetsz. A jó sötétítő függöny ezt mind megoldja, így saját kényed és kedved szerint állíthatod be az alvási ciklusodat anélkül, hogy a nap beleszólna. 

Végül pedig nézz körül nálunk. Itt jó áron kaphatsz,  jó minőségű  matracokat és fedőmatracokat. így olcsón javíthatsz az alvásod minőségén de nem kell lemondanod a drágább matracok által nyújtott minőségről.

Legutóbbi bejegyzés