Meglepő tények! Hogyan is befolyásolják a matracok az alvásod és az egészséged.

Te sem futnál maratont vagy másznál hegyet a megfelelő felszerelés nélkül. Ám mégis sokan annak ellenére hogy életünk közel egyharmadát az ágyban töltik nem fordítanak elég  pénzt és energiát a hálószobára és a matracukra. 

Nem mint ha nem ismernénk fel a kényelmes matracra való igényünket, hisz nemrég egy kutatás kimutatta, hogy a megkérdezettek  92%-a tisztában volt vele hogy egy kényelmes matrac nagyon is fontos, hogy igazán jól tudjunk aludni. 

Használhatod kifogásként, hogy „mert nincs elég pénzem  igazán jó matracot venni, ezért beérem egy   gyengébbel is.” De mikor belegondolunk, hogy a minőségi alvás  segíthet a súlyvesztésben,  javítja a memóriánkat és egyáltalán a közérzetünket,   tehát hozzájárul egy hosszabb és boldogabb élethez, hogy csak egy párat említsünk, akkor lehet erre egyáltalán  árcímkét tenni? 

De azt  is illik tudni mit is okozhat a nem megfelelő vagy túl öreg matrac: nyak, hát és derékfájdalmat, rossz közérzetet, csak hogy  egy párat említsünk.    

A megfelelő matrac segíthet a stressz levezetésében.

Egy vizsgálat során 59 egészséges férfi és nő,  miután 28 napot aludt az otthoni „ régi matracukon”, majd 28 napot a nekik megfelelő keménységű és minőségű matracon. A kérdés lényege a mentális állapotuk  volt és arról számoltak be  sokkal kevesebbet aggódtak napközben, nem volt esténként annyi nyugtalan gondolatuk és nem szorongtak annyit  a problémáikon mint amikor a nem megfelelő matracon aludtak. Tehát  segít a stressz levezetésében is egy jó matrac, azzal hogy  kényelmes és megfelelő  helyet  biztosít esténként a  fekvésre és az alvásra, ezzel hagyja  az agyunkat pihenni, nem tartja ébren a kényelmetlen és  fájdalmas testtartás miatt. Mint tudjuk: ha nem tudunk aludni és alapból kényelmetlen és  nem ideális egy helyzet az életünkben akkor sajnos sokszor hajlamosak vagyunk   a gondjainkon  és megoldásra váró problémáinkról gondolkodni, mi magában nem egy rossz  dolog hiszen meg kell oldanunk a problémáinkat. De több mint biztos, hogy ezt nem lefekvés után, egy kényelmetlen esetlegesen fájdalmas  testhelyzetben kellene tennünk. Egy nyugodt, stressz mentes állapot sokat segít abban, hogy ténylegesen a probléma megoldására tudjunk  összpontosítani. 

A poratkák.

 Rajtunk kívül  a poratkák is otthonosan érzik magukat az ágyunkban. Ezek az állatkák szinte mikroszkopikus  élőlények, akik a mi elhalt, „ledobott” hám rétegünkkel táplálkoznak. Azt el kell fogadnunk, hogy nem  tudunk tőlük teljesen  megszabadulni.  Annak aki nem allergiás rájuk, nem is jelent gondot,  ha el tudja fogadni a tényt, hogy ők ott élnek.  De azoknak akik allergiások ezekre az élőlényekre, rettenetesen megnehezíthetik az életüket.  Még ha meg nem is tudunk szabadulni tőlük teljesen, sokat segíthetünk magunkon egy Anti-allergén  matraccal vagy fedőréteggel és az ágynemű  gyakoribb mosásával és van időnk és energiánk, vasalásával. Ezek a kis praktikák  nagyon sokat segíthetnek a tüneteink csökkentésében. 

Munka. 

A hálószoba és az ágy használata a munkára  nem túl jó ötlet, mivel ezzel arra tanítjuk az agyunkat, hogy amikor  a hálóban vagy az ágyon fekszünk akkor ezt a megszokott  munkát várja el,ezzel is ébren tartva minket.  Ha már esetleg elkövettük ezt a hibát, akkor is   meg tudjuk tanítani az agyunknak az ellenkezőjét. Így ha tehetjük  a hálószobát és az ágyunkat  „csak” alvásra és párkapcsolati dolgokra használjuk. Ha meg tudjuk tenni, hogy egy másik szobában dolgozunk akkor szépen lassan el fogja felejteni   az agyunk, hogy nekünk az ágyban is dolgoznunk kellene.  Fontos még  az hogy  akárhol is dolgozunk, a kék fény amit sok-sok számítógép, telefon és tv kiad magából mikor a kijelzőt nézzük, ébren tartja az agyat. Erre már sok megoldás van. A legtöbb készüléken van  egy úgynevezett éjszakai fény funkció ami adott időpontól minden nap átvált egy sokkal melegebb színre ami megnyugtatja az agyunkat és hagyja pihenni.  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük